Ishodi učenja podrazumijevaju da učenici sa razumijevanjem slušaju književno umjetnički tekst i da na taj način izražavaju svoje misli i osjećanja.
U skladu sa navedenim ishodima, Vladimir Rajevski, učenik 2.razreda se potrudio da savlada čitanje i da na najljepši način iskaže kako on doživljava umjetnički tekst “Kako je procvjetala prva visibaba ” (autor: Šimo Ešić).
Savladavanje čitanja i doživljavanje pročitanog teksta omogućava učenicima da uđu u svijet mašte. To je istovremeno put da djeca slobodno vrijeme koriste čitajući priče, bajke i ostale dragocjene edukativne sadržaje na kojima počiva stvaranje. Čitajući priče, djeca upoređuju čarobni svijet mašte sa sopstvenim iskustvom, koje je opipljivo. To razvija prirodnu radoznalost, jer nije lako saznati – kako cvijeta prva visibaba? Međutim, uz pomoć pročitanog teksta, djeca formiraju slike koje stvaraju osnovu za razumjevanje i uljepšavanje stvarnosti. Drugim riječima, djeca ne uljepšavaju stvarnost, jer je ona kod njih već lijepa, šarena i vesela. Znajući da je mašta šarena, čarobna i da joj se treba prepustiti, uz pomoć mašte i čitanja, djeca daruju humanost na kojoj počiva ljepota života i stvaranja.
Ljiljana Perović, prof.razredne nastave
Vladimirovo interpretativno čitanje može čuti na našem YouTube kanalu OVDJE!
Ostavite odgovor