U odjeljenju III-3 održan je zanimljiv čas iz predmeta Priroda i društvo sa ciljem da razvoj ključnih kompetencija u nastavi bude primjenjiv.
Čas je osmišljen tako da podstakne učenike na značaj biljaka i životinja i njihovu međusobnu povezanost. Time je potvrđen značaj obilježavanja Dana planete Zemlje i njenog očuvanja. Ljubav prema planeti Zemlji predstavljen je kroz opise, ilustracije, fotografije, razgovore i lične doživljaje koji na jedinstven način opisuju djeca. Lična, društvena i kompetencija učenja, kako učiti pokazala je put do ostvarenja cilja. Time je uspostavljena korelacija sa ostalim predmetima (muzička kultura, CSBiH jezik i književnost, likovna kultura). Učenici su bili animirani i zainteresovani za rad.
- Pažljivo su slušali muzičku numeru (flowers can dance). Muzika i njena moć, a kao što znamo „sve bi umjetnosti željele biti muzika“.
- Kroz asocijaciju priču o cvijeću su povezali sa pričom koju smo učili – Plesna haljina žutog maslačka.
- Kviz – Da li si betonaš ili zelenaš? Nizom pitanja koja su povezana sa sličicama i putem odgovora otkrili smo da učenici umiju da cijene ljepote prirode.
- Mali učitelji – aktivnost koja uključuje darovitu djecu da razvijaju ozbiljnost i prenose usvojena znanja, njegujuċi humanost i ljubav prema planeti Zemlji.
- Zagonetke, pitalice, poslovice (kompetencija pismenosti).
- Mali reporteri – aktivnosti koje razvijaju memoriju i koncentraciju kao i zapažanja boraveći u prirodi.
- Ljubav prema fotografiji.
- Šareni listići, zapiši sve što znamo o ljekovitim biljkama, životinjama i insektima. Staništa, lanac ishrane.
- Oblikovanje i modelovanje biljaka (plastelin, glina);
- Prikupljanje i sortiranje biljaka kao i pravljenje od njih zanimljivih postavki – Ježeva kućica, stablo drveta, maslina, figure biljaka i životinja, crteži.
- Povezivanje nastavnog.predmeta Priroda i društvo sa predmetom CSBiH jezika.i književnosti (Basna i njena edukativna moċ).
- Poruke koje povezuju razvoj moralnog rasuđivanja kod djece.
- Značaj biljnog i životinjskog svijeta za čovjeka i predlozi kako se može doprinijeti očuvanju planete Zemlje (Preduzetnička kompetencija).
Sve pomenute aktivnosti opredjelile su učenike da uz pomoć interneta istražuju okolinu i koriste prirodu kao mjesto u kojem odmor i rekreacija stvaraju radost (digitalna kompetencija).
Učenici su uticali na zanimljivost i pokrenuli ritam inovativnosti, što je uticalo da čas teče prirodnim tokom. Bili su pažljivi, zainteresovani za rad i zaslužili su jedno najljepše-hvala. Čas su pratile direktorica Stanka Vukčević, pedagog Vlatka G.Marković, asistentkinje D.Gvozdenović i Ivana Boljanović.
Pripremila: Ljiljana Perović, prof.












Ostavite odgovor