U sklopu CLIL projekta (Content and Language Integrated Learning), a kao implementacija usvojenih sadržaja nakon obuke, u školi je 17.06.2021. godine održan ogledni čas iz matematike na temu „Decimals, fractions and precentages“ koji je trajao dva školska časa od po 30 minuta. Čas je, zajedno sa učenicima VI-2, realizovao Nikola Dukić, prof. matematike, koji je uspješno završio obuku za dvojezičnu nastavu koja zahtijeva da se dio gradiva prezentuje na engleskom jeziku.

Scenario je u potpunosti osmišljen po principima CLIL obuke koja predstavlja poseban pedagoški pristup u kome se integrišu sadržaji nastavnog predmeta sa jezičkim zahtjevima na stranom jeziku. Drugim riječima, učenici usvajaju nova akademska znanja ne samo na maternjem, nego i na stranom jeziku.
U uvodnom dijelu časa učenici su igrali igru dijeljenja, nakon čega su bili upoznati sa osnovnim pravilima vezanim za decimalne brojeve, razlomke i procente.
Tokom glavnog dijela časa učenici su naučili kako da pretvaraju razlomke u decimalne brojeve, decimalne brojeve u razlomke i razlomke u procente.
Jedna od završnih aktivnosti za učenike je bila prezentacija kroz koju je bilo predstavljeno gdje se to sve ovi pojmovi koriste i pojavljuju u stvarnom životu. Pred sam kraj časa, đaci su imali priliku da pokažu svoju kreativnost kroz crteže i pisanje pjesama na temu decimalni brojevi, razlomci i procenti. Komunikacija između učenika i nastavnika se odvijala na engleskom jeziku.
Veliku podršku za ovaj projekat dobili smo od strane: direktorice, kolega, roditelja, medija i Željke Đukić, profesorice engleskog jezika i književnosti na fakultetu u Vankuveru, inače bivše učenice naše škole, koja nam se obratila putem video poruke.
Času su prisustvovale direktorica Stanka Vukčević, prof, Vlatka Gažević-Marković, pedagoškinja i Dragana Vukčević, prof. biologije.
Pripremio: Nikola Dukić, prof. matematike
Video sadržaje sa ovog časa možete pogledati ovdje:
Video poruka Željke Đukić, profesorice engleskog jezika i književnosti na fakultetu u Vankuveru
matematika na engleskom5 matematika na engleskom4 matematika na engleskom3 matematika na engleskom2 matematika na engleskom1 Kreativnost učenika8 Kreativnost učenika7 Kreativnost učenika6 Kreativnost učenika5 Kreativnost učenika4 Kreativnost učenika3 Kreativnost učenika2 Kreativnost učenika1
Ostavite odgovor