
Posjeta biblioteci je uvijek povezana sa dječjom radoznalošću i željom da se ostvari vid istraživanja koji je pokrenut maštom. Biblioteka je za učenike šareni svijet, kultivisani prostor koji miriše na riječ i sliku. Posmatrati učenike u takvom ambijentu pravo je zadovoljstvo. Izmjestiti djecu u prostor okružen knjigama i pokrenuti ih na razmišljanje predstavlja izazov, kako za njih, tako i za posmatrača.
Odabrani broj učenika petog razreda je imao priliku da čuje kako se promoviše knjiga „Vrteška čuda“ kao i da upozna autore knjige Gorana i Milicu Radojičić, afirmisane pjesnike iz Nikšića. Ovom prilikom učenicima je omogućeno da čitaju i tumače stihove, da se prisjete pjesama koje je pisao nadahnuti pisac za djecu Dragan Radulović. Takodje su imali priliku da postavljaju zagonetke, čitaju stihove i povezuju pjesme iz zbirke sa novim idejama, tražeći za sebe iznova nove teme koje produbljuju želju i stvaraju inspiraciju za pisanje.
Posebno je zadovoljstvo primjetiti djecu kako ushićeno govore i analiziraju pročitane pjesme. To je onaj uhvatljiv momenat koji dijete sam dovede do razumjevanja pročitanog. Tada oni sami donose zaključak, pa kažu da je pjesma aktuelna, savremena, kako je maštom dozvala pouku i naučila ih kako treba stvarati i pisati pjesme.
Autori knjige „Vrteška čuda“ zavrtjeli su učenike u jedan čaroban krug povezanosti, pa se činilo da se učenici sami vrte od zadovoljstva otkrivajući moć dječje poezije. Takodje je stvorena prilika da djeca uoče da su pjesme prevedene na engleski jezik i ilustrovane na posebno dopadljiv način. A ono što je pojačalo interesovanje kod djece je saznanje da se pomenuta knjiga štampala na Brajevom pismu.To je dovelo do novih saznanja i pokrenulo kod djece niz zanimljivih pitanja, a autori su se potrudili da strpljivo objasne kako je čulom dodira moguće doživjeti pisanu pjesmu. Tako se izgradila i korelacija sa predmetima CSBiH jezik i knjiž,engleski jezik, priroda, likovni prikaz. To je ujedno potvrda da je ideja pokretačka moć uvijek zadužena za animaciju i stvaranje radosti.
Autori knjige „Vrteška čuda“ bili su fascinirani zrelošću i raznolikošću odgovora koji su se nadovezivali i oblikovali utisak.
Moramo priznati da su ovom prilikom djeca sama izjavila da je vremena bilo malo da izraze osjećanja. Zahtjevali su da pročitaju svoje pjesme i time sebi dali prostor da se njihove pjesme objave u časopisu „Osmjeh“.
Ispunjeni lijepim utiscima, vodjeni lijepim riječima, proveli smo vrijeme u biblioteci, srećni što nam je omogućeno da na drugačiji način potraje jedan školski čas.
Dječja književnost je uvijek najljepši put do suštine,j er kroz pisanu riječ se razvija kultura postupaka, koji nas uvijek vode do ispravnosti.
Ovog puta, kao i mnogo puta do sada djeca su nam to pokazala i hvala im na tome.
Video prilog možete pogledati OVDJE.
Pripremila: Ljiljana Perović, prof. razredne nastave
Ostavite odgovor