U razvoju ključnih kompetencija učiti učenike kako se uči primarni je zadatak. Potrebno je dati im jasne smjernice, ali i slobodu da akcenat stave na kritičko mišljenje, kreativnost i rješavanje problema. Ukoliko su ohrabreni da istražuju više, postaju vredniji i pronalaze moguća dalja interesovanja. Naši učenici su na prvoj stepenici u školstvu, osnovnoj školi, te im je posebno neophodno mentorstvo nastavnika kako bi što uspješnije odabrali izvore koji su u velikoj mjeri zastupljeni u eri interneta. Za stvaranje najpovoljnije klime u radu, zaslužna je dakle dobra saradnja učenika i nastavnika.
Na časovima istorije učenicima devetog razreda postavljen je zadatak na temu koja se obrađuje: Jugoslavija u 2.Svjetskom ratu, i to tako što je ponuđeno nekoliko koraka u oslikavanju gradiva sa naglaskom da se zadrže na onom koraku koji ih je najviše zainteresovao. Time je data mogućnost da iskažu neko svoje dodatno interesovanje (književno stvaralaštvo, filmska umjetnost, likovna umjetnost). Teme koje su se na ovaj način nametnule, od učenika su stvorile predavače na časovima.
Pripremila: Dijana Božović, prof.
Neke od učeničkih radova možete pogledati ispod ovog teksta:
Prezentacije:
Fašistički napad na Jugoslaviju-Maida Bahović IX-1
Čedomir Ljubo Čupić- Lazar Savić IX-2
FAŠISTIČKI NAPAD NA JUGOSLAVIJU-Ksenija Savić IX-1
Jugoslavija u II Svetskom ratu-Strahinja Striković IX-2
JUGOSLAVIJA U DRUGOM SVJETSKOM RATU-Arijana Kočan IX-1
Crteži:
Ostavite odgovor